Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2011 16:07 - заразеният
Автор: moeto Категория: Изкуство   
Прочетен: 1282 Коментари: 3 Гласове:
3

Последна промяна: 01.09.2011 10:25


Имам отвратителния навик да се ровя с часове из кашоните и прашните лавици с книги в софийските антикварни книжарници. В такива мигове какви ли не авантюристични и налудничави подбуди ми минават през главата, чувствам се като златотърсач, като Индиана Джоунс в търсене на изчезнали истории, митове и легенди. Трудно ми е да определя коя е водещата подбуда да го правя. Дали това е кощунствената идея да забогатея на мига от покупката на рядка и ценна книга, или желанието да утоля страстта на откривателя, доста разпространена болест сред колекционерите. Най-често обаче в тези капани си оставям всичките припечелени с пот пари и стискам зъби на вода и хляб до следващата заплата или продажба на книга, за зла участ на моите близки. Които всички до един изповядват формулата "хубаво нещо са книгите, но само да не са ти в къщата". :))
Седнал кротко на стола се разтрепервам от вълнение при допира на книга с автограф на известен писател, на издания или ръкописи стигнали до нас през повече от две столетия, носещи тайни и сенки на хора, които са ги чели, които са писали маргиналии по празните им полета, та чак до мен. Всяка една книга е история на лишения, е надбягване със себе си да се предаде огъня на тази зараза наречена четене, реставриране и събуждане за нов живот на дълбоко забравени истории и хора. В следващите редове ще ви запознавам с истории за книги, учени, реставратори, писатели, с които съм се сблъскал при тези ми срещи. Те живеят в мен и в моята библиотека, като сенки ме следват в пътеществията ми, изглаждайки или трупайки препятсвия по пътя ми.... Книгите ме направиха такъв идиот, за това можете да им се сърдите на тях...
Тази лудост са я описвали:
Б.Райнов- Този странен занаят, Горан Петрович- Магазинчето сполука, Здравко Петров- Силуети на любими автори, Стефан Цвайг- Антикварят Мендел, Иван Бунин, Борхес и хиляди други.



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katyia - На мен ми се струва, че е задължително човек да има подобен интерес.
31.08.2011 16:51
За съжаление обаче, в нашата татковина, все по-трудно могат да се намират ценни книги, пък били те и не с антикварна стойност. Една голяма част от заглавията, които ми се иска да намеря ми се случва често да са примерно на руски език. Но пред каквато и спирачка да се оказваме - трябва да има начин да я отстраняваме в името на четенето.
цитирай
2. moeto - Доста често ми се случва, когато ...
01.09.2011 10:45
Доста често ми се случва, когато търся дадена книга тя да се крие, да поставя изпитания и бариери пред мен. Но нищо не може да сломи това ми намерение, тя се появява цяла целеничка в даден момент. Припомних си за първия том на "Веда словена" издаден в Белград от Стефан Веркович през 1874г. търсих я седем години........

Ценни книги в България има повече от колкото мога да си представя или позволя, и за това те са толкова желани, защото златотърсачите сме много и всичките се познаваме в лице. Успех в търсенето :)
цитирай
3. анонимен - В търсене на "златото" в книгите
16.09.2011 15:14
ставаме отговорни за всичко което опитомяваме,
а това е, което виждаме със сърцето, същественното е невидимо за очите- в този ред на мисли разкрива своята тайна, лисицата на Малкият Принц

а в разговора със стрелочника:
- Само децата знаят какво търсят - каза малкият принц. - Те губят време за една парцалена кукла и тя става много важна, и ако им я вземат, плачат...
- Щастливци - каза стрелочникът
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: moeto
Категория: Изкуство
Прочетен: 57110
Постинги: 43
Коментари: 72
Гласове: 279
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031